Promocja firmy w social media
Trudno wyobrazić sobie dziś promocję witryny internetowej bez dobrej kampanii w social media. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go też na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je również nasi potencjalni klienci.
Sporym zaniedbaniem jest zatem nieobecność tam naszej marki. Ażeby jednakże przeprowadzić dobrą kampanię w social media, należy mieć dobrą strategię. Nie wystarczy wyłącznie publikować posty na tablicy Facebooka. Niezbędne jest też zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy i tym podobne.
Najczęstsze usterki w mediach społecznościowych
Promowanie strony w sieci musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w mediach społecznościowych nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można więc:
Generować zbyt ogromnej ilości wpisów. Wtedy nasz ewentualny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści tylko na reklamach. Standardem we współczesnej branży SEO jest content reklama, dlatego publikowane przez nas wpisy nie mogą być wyłącznie zachętą do zakupu i tym podobne. Przeciwnie, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego ewentualnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Wiele firm wkleja na swoich social media te same informacje codziennie, niemniej jednak taka iteracja z pewnością nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.
Innymi słowy: kampania w social media musi opierać się na jakości publikowanej treści. Tekst musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są jedynie odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej ewentualny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłość?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte tylko na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie reklama społecznościowy. Czy tak się stanie? Trudno powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli mediach społecznościowych w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów , a oprócz tego z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto więc inwestować już nie tylko w tradycyjne linkowanie, niemniej jednak także chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Dodatkowe informacje: darmowy audyt seo.