Pozycjonowanie a treść – niezbędna zależność
Planowanie kampanii marketingowej dla naszej strony www musi uwzględniać wartościową treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w social media czy o czymkolwiek innym. Wartościowa treść jest już po prostu standardem.
Po drugie – musimy mieć przynajmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów firm i presell, jednak dziś kampania powinna obejmować social media, content reklamę na blogach, na portalach video, newslettery i sporo innych.
Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO wciąż obowiązuje prymat świetnie wykonanej strony i dobrych linków. Nadal zatem musimy:
Zminimalizować czas ładowania się naszej strony internetowej;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać linki z mocnych źródeł.
Do tego powinno się dołożyć jednakże jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga;
Tworzenia specjalistycznych opisów naszych towarów i usług na naszej stronie;
Tworzenia profesjonalnych filmów publikowanych na stronach video.
Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.
Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto istotne są dziś media społecznościowe, choć to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem potencjalnych klientów w sklepach internetowych. Jeżeli więc zaniedbamy mediach społecznościowych, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co jednak na tych social media robić? Znakomita kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, niemniej jednak uwaga: ich publikowanie powinno uwzględniać dobry harmonogram. Każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego np. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy dzień w dzień, niemniej jednak na Facebooku niezbędne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po mediach społecznościowych jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto też odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w sieci musi posiadać charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to jeśli chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na mediach społecznościowych – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Stąd też – o ile nie potrafimy wyczuć social media, jeśli nie mamy wiedzy na temat linkowania itp. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Nie gorzej powierzyć kampanię profesjonaliście, ale mieć gwarancję, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Sprawdź: cennik pozycjonowania.