Obsługa sprzedaży przez telefon

Telemarketing to działania marketingowe prowadzone przez telefon. Najczęściej ograniczają się do pozyskiwania nowych klientów albo leadów. W pewnych przypadkach firma wynajmuje pełne call center, by realizowało zadania sprzedażowe.
O ile ktoś woli zyskać nowych klientów może wykupić taką usługę. Wtedy pracownicy zewnętrznego telecentrum będą obdzwaniać ewentualnych klientów z bazy (tę zwykle powinno się dostarczyć, bo z uwagi na ochronę danych osobowych, temat jest dość wrażliwy) i proponować im określone usługi albo produkty. Osoby, które prowadzą własne firmy, ale nie mają rozbudowanych centrum sprzedaży korzystają właśnie z tej formy pozyskiwania klientów. Czy to efektywne? Jak się okazuje, tak. Wielu telemarketerów osiąga bardzo wysokie wyniki sprzedażowe. Odrobinę pomaga im talent, trochę smykałka do sprzedaży i szczęście. Ci, którzy dużo sprzedają mówią, że nie jest tak, że mają lepszych klientów, którym coś można łatwo sprzedać. Po prostu pracują więcej niż ci, którzy mają niższe wyniki sprzedażowe. Ci najbardziej wytrwali wykonują kilkadziesiąt rozmów telefonicznych dziennie. Umieją skutecznie przekonywać słowem i zbijać obiekcje klientów. Zdarza się, że osoby zatrudnione na stanowisku telemarketera osiągają bardzo wysokie zarobki. Podstawa oferowana pracowikom call center jest bardzo niska. Wielu z nich pracuje w ramach umowy zlecenie i dostaje nieduże środki finansowe. Na większe i to na prawdę dużo większe sumy mogą liczyć ci, którzy są skutecznymi sprzedawcami. To spore środki finansowe, ale dostępne tylko dla nielicznych. Powszechnie uważa się, że praca w call center to robota dla ludzi młodych. Nawet ci zresztą dość bardzo szybko się wypalają i odchodzą z branży, by zająć się czymś w całości innym. Praca w telemarketingu uczy samodyscypliny i bardzo dobrej organizacji. Pracownicy są monitorowani, przełożeni sprawdzają na bieżąco ich postępy, niemniej jednak to od nich samych zależy, jak bardzo dużo połączeń telefonicznych uda im się stworzyć w ciągu dnia. Im więcej rozmów z klientami, tym większa szansa na sprzedaż.
Źródło: call center wrocław.