Samochód chłodnia
Pojazdy przeznaczone do przewożenia mięsa, wędlin, mleka i produktów mlecznych będą wymagały stosownie niskiej temperatury i to od agregatu zależy, czy produkty będą przewożone w adekwatnej temperaturze i równocześnie, czy będą bezpieczne dla kupujących. Należy pamiętać, że niezbędne jest systematyczne sprawdzanie temperatury w przestrzeni chłodniczej. Kierowca pojazdu dostawczego musi kontrolować temperaturę, żeby wiedzieć, czy nie trzeba jej przemienić.
W chłodne dni, a także wtedy, kiedy panuje mróz, niezbędne jest zmniejszenie mocy agregatu. Montaż chłodni samochodowych tworzy się już na etapie tworzenia samochodów. Proces przeobrażenia powszechnego busa w chłodnię trwa kilka tygodni. Należy utworzyć wszystkie modyfikacje tak, by pojazd miał homologację. Chodzi o to, aby zachowane zostało bezpieczeństwo jego działania i użytkowania. Przede wszystkim agregat chłodniczy do samochodu dostawczego powinien być montowany w firmie, która fachowo para się przystosowywaniem takich pojazdów. Wówczas mamy pewność, że wszystko zostanie wykonane w sposób słuszny i przede wszystkim bezpieczny, a samochód w przyszłości nie będzie się psuł. Samochód chłodnia ma zarabiać. Jeśli zdarzy się tak, że samochód się popsuje, czas niezbędny na jego naprawę może być dosyć długi, a wtedy mamy przestój. Zaopatrując się w dobrej jakości agregat, chronimy się przed taką sytuacją. Agregat chłodniczy do samochodu trzeba natomiast serwisować raz na jakiś czas, bo różnie bywa. Pierwsze symptomy usterek w ogóle mogą nie być dla nas zauważalne, a w przyszłości w tej samej chwili nastąpi nieodwracalne uszkodzenie agregatu i pojazd będzie unieruchomiony. W samochodach chłodniczych są termometry, które sprawdzają, jaka temperatura panuje na zewnątrz i jaka jest wewnątrz chłodni, a na tej podstawie dostosowane jest tempo pracy agregatu. Sprężarka załącza się tym częściej, im wyższa temperatura panuje na dworze. Zbyt gwałtowne obniżenie temperatury jest natomiast niewskazane, zwłaszcza w bardzo ciepłe dni. Wówczas także należy pamiętać, aby nie otwierać tak na prawdę często ładowni.
Więcej: zabudowy izotermiczne samochodów dostawczych.